tisdag 7 april 2015

Minnen...

Från allra första början var det en docka som minnen från ett nytt resmål. Gärna med nationaldräkt!
Minns den lilla samepojken vi köpte i Mo i Rana, Norge! Tror jag fortfarande har en låda full med dockor på vinden!
Lite äldre och det var souvenirer i form av guldiga gondoler, träskor från Holland och lutande Pisa torn... En och annan väderkvarnar från Öland, eller en fyr! Ett nedsnöat kloster i glasglob från Södra Italien! Gondolen roterade och spela 'O So le Mio, vilken grej! Skulle vara superkitch och säkert super cool i dag! Riktigt retro!

När jag själv fick bestämma blev det ofta nya LP skivor, eller senare en video eller DVD...
Dofter och smaker räcker länge! Reagerar fortfarande på en parfym som inhandlades av kamraten på språkresan i Hastings '78! Minns inte var den heter, men jag har fortfarande tvärkoll om den korsar min näsa...
Eller den mindre lyckade doften som syrran köpte den där hemska charterturen då det bara regnade  och jag blev riktigt magsjuk...
Kolgrillat i Öludeniz '85... Yes! Me like...!
Eller doften Si från Armani, som jag för evigt kommer att förknippa med Qatar och Bangkok 2015! Fick ihop en liten samling efter fyra flighter och lika många små rese kit!
Spännande med dessa minnen!
Men man har sällan en aning om, innan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar