tisdag 7 april 2015

Poolbaren, min nya favorit...

Nytt för i år var att poolbaren på Plaza Athénée fått flytta ut till poolen på riktigt! Vet inte om det var en tillfällig lösning. Någon form av renovering pågick där baren normalt huserar. Men detta vara ett genidrag skulle jag säga! Saknade möjligen några ljuslyktor på borden! Skulle sannolikt ha lockat flera gäster! För som vanligt, ända gästen.
Eller är det jag som har konstig smak???

Detta nya barläge och det blev möjligt att njuta av vyn från pooldeck även kvällstid! Höra stadens alla ljud! Hotellets lilla trädgård hade dessutom fixats till lite extra. Å jag lovar, bilden är inte manipulerad!
Gissa om jag bara älskade detta!
Dagtid låg jag här med näsan i vädret och kan ju erkänna att det blev några besök även kvällstid! Bara känslan av att faktisk kunna sitta utomhus och äta och dricka! Under bar himmel med alla dessa ljus och ljud!
Under förra besöket hade man gjort ett försök med att flytta ut en del av sin bar på trottoaren. Den hade jag sett fram emot att få besöka igen. Men tyvärr fanns den inte kvar.
Vet inte om det för dessa finhotel måste betyda att man ska krypa in i AC'n och inte se eller höra staden utanför? Att det är det "svala" som gäller?
En sak är säker, den enkla poolbaren blev helt klart min nya favorit på plats!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar